26 Mart 2019 Salı

SON BAŞBAKAN ADINI KOYDU: “EKONNOMİK KRİZ” Mehmet Arif Demirer (ANAYURT Gazetesi, 26 Mart 2019) SİYASETTE DİKİŞ TUTTURABİLMEK, TÜRKİYE’NİN AB ÜYELİĞİ, “Türkiye Avrupa ile Asya arasında bir köprüdür, öyle kalmalıdır.”

SON BAŞBAKAN ADINI KOYDU: “EKONOMİK KRİZ”
ANAYURT Gazetesi                                           Mehmet Arif Demirer                                              26 Mart 2019 
“Ama çıkacağız” diyerek yüreklerimize su serpti, nasıl çıkacağımız gibi sevimsiz konulara hiç girmeden.
Zaten dobra dobra konuşur Son Başbakan, şimdi İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı.  Kısa bir süre önce de sıcak para yağmur gibi yağarken aldığımızı “şimdi geri öde” dendiğinde sıkıştığımıza benzer sözler de onundur.
Maalesef bu % 20 enflasyon - % 24 Merkez Bankası faizi - % 13.5 işsizlikle (kıpırdayan doları da dikkate alınca) bu krizden kolay kolay çıkamayacağız.
Faizler nedeniyle yatırımlar (başta inşaat sektörü) durma noktasına geldi. İşsizlik % 11’den % 14’e dayandı. Daha da artacak gibi.
Böyle olunca enflasyon % 20 dolaylarında ısmarlama elbise gibi yapıştı sırtımıza.
Faiz – enflasyon % 20 düzeyinde kemikleşince işsizlik artışı önlenemiyor. Sanayici üretimini kısıtlıyor, yeni ek yatırım vs. söz konusu olmuyor.
Tarımın sorunları son derece karmaşık bir hale geldi. Çözmeye başlayabilmek için irade ve yetenekli-deneyimli kadrolar gerek. Ben tarımda (1975 – 1995, traktör yıllarım) geçen 20 yılımın verdiği öngörülerimle ne iradeyi görebiliyorum ne de kadroları.
Böyle olunca “Eylül’de enflasyon tek haneli” dendiğinde kendimi alay edilmiş hissediyorum.
Bu aşamada aklıma gelen çözüm tohumları: İnşaat sektörü ile tarıma olağanüstü ve de etkili teşvikler.
Seçimlerden sonra neler olacağı da fevkalade sisli bir görüntü veriyor.
Her şeye, krize mrize, rağmen Ankara ve İstanbul’u kazanan AKP ülkedeki gerginliği düşürecek adımlar mı atar yoksa Kılıçdaroğlu’nu idam ettirmeye, Akşener’i hapse attırmak üzere yargıyı seferber ettirmeye mi gider, bilemiyorum.
Beni asıl düşündüren tam tersi olur ve AKP üç büyük şehirde de kazanamazsa nelerin olabileceği. AKP’nin 17 yıldır ilk defa ciddi bir seçim yenilgisi Türkiye’yi nerelere sürükleyebilir? 2015 yılında ön provasını yaşamıştık ! 
SİYASETTE DİKİŞ TUTTURABİLMEK
Ben yapamadım. Şunları yapamadım: Bugün bembeyaz dediğine yarın kapkara diyeceksin.
Bugün sarıldığın, kutladığın, yücelttiğin kişiyi yarın en ağır suçlamalarla yerin dibine sokacaksın.
Söylediğin hatta yazdığın şeyleri inkar edecek, “Çarpıtılmış” veya “Maksadını aşmış” diyerek geçiştireceksin.
Bunları yap. En gözde ittifakların içine giriverirsin. Ben ne yapabildim ne de bir ittifak içine girmeye çalıştım.
TÜRKİYE’NİN AB ÜYELİĞİ
AB, tüm üyeleri Hristiyan olan (bir kısmı İslam bir kısmı Türkiye karşıtı) 28 tam üye ülkeden oluşan bir kulüp. Yarıdan bir fazlası da Türklerin tarihte ilk soykırımcı olduğu iddiasında.
Ben, Avrupa’nın çok saygın bir üniversitesinden mezun olduğum gün (2.6.1961) VARSITY Gazetesinde yayımlanan makalemde yazmıştım:
2000 yılında AYDER’de detaylı gerekçeleri ile aynı görüşümü tekrarladım. Yayımlandı. 60 yaşımda idim.
Bugün (79) son AP kararına rağmen hala daha AB üyesi isteyenlere şaşırıyorum. NOKTA.

1 yorum:

  1. Geçmişi ve bugünü ile kıyaslanan bir iktidar anlayışı.10 ay önceki seçimde sesi çıkmayanların bugün TV ekranlarından inmek istememeleri acı kaybın ıçlerine oturmasından olsa gerek.

    YanıtlaSil